H Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει μαθήματα προετοιμασίας για Μαθηματικούς Διαγωνισμούς

Σας γνωστοποιούμε ότι Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας της Ελληνικής
Μαθηματικής Εταιρείας διοργανώνει μαθήματα προετοιμασίας για τους
Μαθηματικούς Διαγωνισμούς ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ για τους μαθητές Ε΄και ΣΤ΄Δημοτικού.

Τα μαθήματα θα γίνουν διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας webex.

Στην ιστοσελίδα του Παραρτήματος http://www.emethes.gr
http://www.emethes.gr υπάρχει φόρμα για δηλώσεις συμμετοχής και
λεπτομέρειες για την διεξαγωγή τους.

Το πρόγραμμα των μαθημάτων είναι:

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

“Special Maths”- Δραστηριότητες Δεκεμβρίου

Στα πλαίσια της υλοποίησης του πανευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning με τίτλο “Special Maths”, πραγματοποιήθηκαν κατά  τον μήνα Δεκέμβριο οι παρακάτω δραστηριότητες:

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δημιούργησαν τις προσωπικές τους ζωγραφιές, βάζοντας το «χεράκι» τους στη δημιουργία μιας ομαδικής ψηφιακής αφίσας, με τίτλο: “We are each unique and beautiful but together we are a masterpiece”.

https://padlet.com/specialmaths23/44mlv9vgceg16yxa

Έπειτα, συζητήσαμε για τους αριθμούς στην καθημερινή μας ζωή. Ζητήσαμε από τους μαθητές μας να σκεφτούν πού μπορούμε να δούμε αριθμούς εκτός σχολείου. Αναζητήσαμε αριθμούς στην τάξη μας και στη συνέχεια, γυρίσαμε το σχολείο και αναζητήσαμε κάθε είδος αριθμών. Βρήκαμε πολλά αντικείμενα με αριθμούς, όπως ρολόγια, αφίσες, παιχνίδια και λίστες με τιμές του κυλικείου, που υπάρχουν στο σχολείο μας. Οι μαθητές ενδιαφέρθηκαν πολύ για αυτή τη δραστηριότητα και συνειδητοποίησαν ότι οι αριθμοί υπάρχουν παντού.

https://padlet.com/mathsspecial23/nvk27ywjpyfxcwwi

Για την τρίτη δραστηριότητα οι μαθητές φέρανε στο σχολείο διάφορα αντικείμενα που συλλέξανε από τη φύση. Εντός τάξης, μετρήσαμε όλα τα αντικείμενα, τα ομαδοποιήσαμε, τα αντιστοιχήσαμε με αριθμούς! Επιπλέον, συλλέξαμε φύλλα από την αυλή, τα μετρήσαμε και στη συνέχεια τα βάλαμε σε ομάδες και τα συνδέσαμε με τις πράξεις της διαίρεσης και του πολλαπλασιασμού.

https://padlet.com/mathsspecial23/l9gvlj3e81qk5yuq

Τέλος, οι μαθητές κατασκεύασαν χειροποίητες κάρτες στέλνοντας τις θερμότερες ευχές τους στους διαδικτυακούς τους φίλους!

https://padlet.com/specialmaths23/pb766jvefupjkkkp

Υλοποίηση πανευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning στο σχολείο μας

Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε την έναρξη υλοποίησης πανευρωπαϊκού
προγράμματος eTwinning στο σχολείο μας. Η πλατφόρμα eTwinning (Ευρωπαϊκές Σχολικές Συμπράξεις) είναι μια σημαντική εκπαιδευτική πλατφόρμα εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το μοντέλο καινοτόμου προσέγγισης στην εκπαίδευση και το πρόγραμμα Fatih. Στο eTwinning, οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν και διεξάγουν επιτόπιες και διαδικτυακές δραστηριότητες με τους μαθητές τους σε συνεργασία με συναδέλφους από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Κάθε δραστηριότητα έχει εκπαιδευτικό σκοπό, να διευρύνει τους ορίζοντες των μαθητών μας και να αναπτυχθούν σε διάφορους τομείς. Είναι νόμιμη και παράλληλα επίσημη.


Το συγκεκριμένο έργο έχει τίτλο “SPECIAL MATHS” και συμμετέχουν οι μαθητές που φοιτούν στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου, ηλικίας 10- 12 χρονών, καθώς έχει ως στόχο να παρέχει στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τις μαθηματικές τους γνώσεις σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής.


Σε αυτόν τον τομέα μάθησης, οι μαθητές αναμένεται να χρησιμοποιήσουν τις μαθηματικές τους γνώσεις και δεξιότητες για να διαχειριστούν σωστά διάφορες καταστάσεις της καθημερινότητας όπως τη ζωή στο σπίτι, τα χρήματα, τον ελεύθερο χρόνο, την υγεία και τις σχέσεις τους.
Το έργο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο και θα λήξει τον Μάιο του 2023.

Στόχοι του έργου

  • Η ολοκλήρωση δραστηριοτήτων που θα φέρουν σε επαφή μαθητές με ειδικές
    εκπαιδευτικές ανάγκες από διαφορετικές χώρες.
  • Να δημιουργηθεί ενδιαφέρον για τα μαθηματικά στους μαθητές
  • Να δοθεί στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η ευκαιρία να μάθουν
    μαθηματικές δεξιότητες βιώνοντάς τες σε πραγματικές συνθήκες.
  • Να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν συσχετίσεις μεταξύ των μαθηματικών
    που μαθαίνουν στο σχολείο και της καθημερινής τους ζωής.
  • Να ενισχυθεί ο δεσμός των οικογενειών με το σχολείο και να εξασφαλιστεί η συμμετοχή
    των οικογενειών στην εκπαίδευση.
  • Να αναπτυχθεί η ικανότητα των μαθητών να χρησιμοποιούν ενεργά τα ψηφιακά εργαλεία web 2.0.

Δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 2022

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου)
πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του σχολείου εκδηλώσεις και διάφορες
εκπαιδευτικές δραστηριότητες στις οποίες έλαβαν μέρος όλοι οι μαθητές του
σχολείου.
Ειδικότερα, τη Δευτέρα 05-12-22, οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής Κομηλιώτη Ζωή
και Γκουτζιώτη-Σκρέκα Κωνσταντίνα ενημέρωσαν τα παιδιά της Α’ δημοτικού μέσω
μιας επιμόρφωσης σχετικά με όλα τα είδη των αναπηριών, στη συνέχεια
ακολούθησε η προβολή ενός βίντεο και συζήτηση πάνω σε αυτό και στο τέλος
πραγματοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήριο εκμάθησης της γραφής Braille!!

Στους μαθητές της Β’ τάξης έγινε αρχικά παρουσίαση από την εκπαιδευτικό του
Τμήματος Ένταξης Αλεξανδρίδου Γαρυφαλλιά με θέμα «Κωφά & Βαρήκοα παιδιά»,
η οποία αποτέλεσε έναυσμα συζήτησης γύρω από την κώφωση (όροι, αίτια,
διάγνωση και αξιολόγηση, μέσα ενίσχυσης ακουστικής ικανότητας, γλωσσική
ανάπτυξη, εκπαίδευση των Κωφών παιδιών, μέθοδοι επικοινωνίας, Ε.Ν.Γ και
Ελληνικό Δακτυλικό Αλφάβητο).
Σε μεταγενέστερο χρόνο, ήτοι στις 06-12-22, οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης του
σχολείου μας επισκέφτηκαν το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων
Πανοράματος, όπου είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με χαρά και να
αλληλεπιδράσουν σε ένα κλίμα ομαδοσυνεργατικής και παιγνιώδης εκπαιδευτικής
διαδικασίας, καθώς παρουσίασαν στοιχεία του εαυτού τους με σκοπό τη γνωριμία
με τους μαθητές του συνεργαζόμενου σχολείου. Επιπρόσθετα, τα παιδιά
αντάλλαξαν σχολικές εμπειρίες και ευχές στην ελληνική και νοηματική γλώσσα και
συμμετείχαν σε διάφορες εκπαιδευτικές και αθλητικές δραστηριότητες, μέσω των
οποίων κατάφεραν να διαμορφώσουν με παιδαγωγικό τρόπο ανθρωπιστικές αξίες
σχετικά με την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ισότιμης αποδοχής όλων των
ατόμων στη σύγχρονη κοινωνία.
Μελλοντικά θα υλοποιηθεί εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών του Ειδικού
Κωφών και Βαρηκόων Πανοράματος στο σχολείο μας με σκοπό την αλληλεπίδραση
των μαθητών των δύο σχολείων για περαιτέρω γνωριμία, επικοινωνία, συζήτηση,
ανταλλαγή σχολικών και εκπαιδευτικών εμπειριών.

Στους μαθητές του τμήματος Γ΄1 παρουσιάστηκαν αρχικά από την εκπαιδευτικό
ειδικής αγωγής Ζαφειριάδου Άννα τα ακουστικά βοηθήματα και συζητήθηκε ο
σωστός τρόπος συμπεριφοράς απέναντι σε άτομα με προβλήματα ακοής.
Ακολούθως, μοιράστηκε στους μαθητές το Ελληνικό Δαχτυλικό Αλφάβητο και
ενημερώθηκαν για τα βασικά στοιχεία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ).
Όλοι οι μαθητές έκαναν το όνομά τους στην ΕΝΓ και στο τέλος δημιούργησαν μια
ζωγραφιά σχετική με το θέμα της κώφωσης δουλεύοντας ομαδικά.
Οι μαθητές του τμήματος Γ΄2 ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με ζητήματα
κινητικότητας, προσανατολισμού και παροχής βοήθειας σε άτομα με προβλήματα
όρασης. Από την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής Ζαφειριάδου Άννα παρουσιάστηκε
βιωματικά ο σωστός τρόπος καθοδήγησης ενός τυφλού ατόμου και στη συνέχεια
υλοποιήθηκαν βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με την τύφλωση, όπως
ψηλάφηση αντικειμένων με δεμένα μάτια. Έπειτα, μοιράστηκε στους μαθητές το
ελληνικό αλφάβητο της γραφής Braille και αναλύθηκαν τα βασικά στοιχεία της.
Τέλος, δημιουργήθηκαν ατομικές αλλά και ομαδικές ζωγραφιές από τους μαθητές
σχετικές με το θέμα.

Στους μαθητές της Δ΄ τάξης έγινε αρχικά μια γενική ενημέρωση – διαδραστική
συζήτηση από την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής Χαρμπή Δέσποινα – Ηλέκτρα
σχετικά με τα διάφορα είδη αναπηρίας (ακουστική, οπτική, κινητική, νοητική,
διαταραχές λόγου-ομιλίας, αυτισμός, δυσκολίες στην επικοινωνία, μαθησιακές
δυσκολίες, διάφορα σύνδρομα). Στη συνέχεια, δόθηκε έμφαση στις αισθητηριακές
αναπηρίες της όρασης με την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων παιγνιώδους
μορφής στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας. Για το σκοπό αυτό,
χρησιμοποιήθηκαν ειδικές μπάλες για τυφλά παιδιά (οι οποίες περιέχουν
κουδουνάκια στο εσωτερικό τους για να ακούγονται με την οποιαδήποτε κίνηση),

καθώς και αντίστοιχες μάσκες για τυφλούς. Τα παιδιά μπήκαν για λίγο στη θέση των
παιδιών με προβλήματα όρασης, αντιλήφθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό τις
δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τυφλοί λόγω απώλειας της όρασης, ενώ
ταυτόχρονα συνεργάστηκαν μεταξύ τους και διασκέδασαν παίζοντας. Στη συνέχεια,
έγινε σύντομη αναφορά στη γραφή Braille και οι μαθητές έγραψαν τα ονόματά τους
σε αυτήν. Ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες εντός τάξης, εστιασμένες
κυρίως στην κινητική αναπηρία. Στους μαθητές δόθηκαν οδηγίες όπως: «φοράω
γάντι με το ένα μου χέρι», «ανοίγω την κασετίνα μου με το ένα μου χέρι», «ανοίγω
το βάζο με το ένα χέρι», κλπ., ενώ παράλληλα έγινε σύντομη αναφορά και στην
ακουστική αναπηρία και την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Τέλος, οι μαθητές
δημιούργησαν ομαδική κατασκευή σε χαρτόνι, βασιζόμενοι σε αυτά που
αποκόμισαν από την υλοποίηση των ανωτέρω δραστηριοτήτων.

Για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης υλοποιήθηκε στις 05-12-22 μια δίωρη
εκπαιδευτική παρουσίαση από τις εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης
Αλεξανδρίδου Γαρυφαλλιά και Μερελή Μαρία, με θέμα «Παραολυμπιακοί
Αγώνες», όπου ενημερώθηκαν οι μαθητές για την ιστορία των Ολυμπιακών και
Παραολυμπιακών αγώνων, για τα παραολυμπιακά αθλήματα και τα χαρακτηριστικά
τους, για τις κατηγορίες των αθλητών που συμμετέχουν, για τη συμμετοχή της
Ελλάδας καθώς και για τους Έλληνες Παραολυμπιονίκες των Παραολυμπιακών
Αγώνων του Τόκιο 2020. Επιπρόσθετα, έγινε μια σύντομη αναφορά στην αθλητική
πορεία και τα επιτεύγματα δύο Παραολυμπιονίκων, του κ.Στεφανίδη Λάζαρου
(πατέρας), ο οποίος κατέκτησε την 6 η θέση στο αγώνισμα της σφαιροβολίας και του
κ.Στεφανίδη Λεόντιου (υιός) που κατέκτησε την 4 η θέση στο ίδιο αγώνισμα με τον
πατέρα του, αλλά σε διαφορετική κατηγορία, στους Παραολυμπιακούς αγώνες του
Τόκιο 2020.
Οι ως άνω αθλητές κλήθηκαν και προσήλθαν στο χώρο του σχολείου μας, όπου
πραγματοποιήθηκε εκδήλωση τις τελευταίες δύο διδακτικές ώρες της ιδίας μέρας,
κατά την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τους
Παραολυμπιονίκες, να ενημερωθούν από τους ίδιους για διάφορα θέματα που
σχετίζονται με την Παραολυμπιάδα, το άθλημα της σφαιροβολίας, τις προπονήσεις
τους, τον προσωπικό τους αγώνα και την ενεργή συμμετοχή τους γενικότερα στον
αθλητισμό. Οι μαθητές συμμετείχαν βιωματικά στην εκδήλωση καθώς έθεσαν τις
δικές τους προσωπικές ερωτήσεις – απορίες, ενώ ταυτόχρονα μέσω της διαδικασίας
αναδείχθηκε η απίστευτη δύναμη της ψυχής και της θέλησης που διαθέτουν οι
αθλητές ΑμεΑ, η οποία είναι ικανή να υπερνικήσει τα φυσικά εμπόδια,
αποδεικνύοντας μας ότι η «αναπηρία» δε μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο, αν ο
ίδιος πιστεύει στις ικανότητες και τον εαυτό του.

Σεμινάριο Εθελοντών Προστασίας του Πολίτη του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη

Στις 28/11/2022 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας σεμινάριο από ομάδα Εθελοντών Προστασίας του Πολίτη του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, που ήρθε ύστερα από πρόσκλησή μας. Έγιναν δράσεις για την προστασία κατά τη διάρκεια του σεισμού. Ειδικότερα, ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουμε, πως εγκαταλείπουμε το χώρο (βιωματικές δράσεις, πρώτες βοήθειες και προστασία του δάσους!

Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας με μεγάλο ενθουσιασμό!

Ευχαριστούμε την ομάδα εθελοντών για την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας, αλλά και για τον ωραίο τρόπο που μας παρουσίασαν τόσες χρήσιμες γνώσεις.

Γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Την Πέμπτη 17/11/2022 θα πραγματοποιηθεί μόνο γιορτή από τις 9.00 π.μ. μέχρι 10.30 π.μ. Θα υπάρχουν λεωφορεία για τη μετακίνηση των μαθητών που δικαιούνται μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία.

Erasmus+ 2019-2022

The joy of exploring cultural heritage with new educational methods

Το Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο “Η χαρά της εξερεύνησης της πολιτιστικής κληρονομιάς με νέες εκπαιδευτικές μεθόδους”, διάρκειας 3 ετών, το οποίο υλοποιήθηκε από 01-09-2019 έως 31-08-2022. Στο πρόγραμμα  το σχολείο μας συνεργάστηκε με 5 άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.

Τα θέματα του προγράμματος ήταν 6:

  1. «Παρουσίαση των Τόπων μας» όπου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην πρώτη κινητικότητα  στο συντονιστικό σχολείο Szkoła Podstawowa στο Szarów της Πολωνίας ,
  2. «Οι Θρησκείες μας» όπου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην δεύτερη κινητικότητα  στο σχολείο Mehmetcik Ilkokulu στο Usak της Τουρκίας ,
  3. «Θρύλοι και Κάστρα των Τόπων μας» όπου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην τρίτη κινητικότητα  στο σχολείο Vilniaus “Zaros” gimnazija στο Vilnius της Λιθουανίας ,
  4. «Οι Κουζίνες μας» όπου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην τέταρτη κινητικότητα  στο σχολείο Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu στο Nasaud της Ρουμανίας ,
  5. «Οι Χοροί και Η Μουσική μας» όπου τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην πέμπτη κινητικότητα  στο Ελληνικό σχολείο και
  6. «Τα Διαμάντια της Φύσης των Τόπων μας» όπου και τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην έκτη κινητικότητα  στο σχολείο Colegio Luisa de Marillac στο El Puerto de Santa María της Ισπανίας.

Έγιναν συνολικά 5 κινητικότητες, στις οποίες συμμετείχαν κάθε φορά μια ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τα παιδιά μας πήραν μέρος σε δραστηριότητες που τους γέμισαν με πολύτιμες εμπειρίες, γνώσεις αλλά και φιλίες με τα παιδιά των άλλων χωρών.

Πόσες υπέροχες αναμνήσεις, εικόνες και μυρωδιές μπορούν να χωρέσουν μέσα σε μερικές φωτογραφίες! Ανυπομονούμε μαθητές και εκπαιδευτικοί για το επόμενο project…

Μοιραζόμαστε όμορφες στιγμές μαζί σας ΕΔΩ.